یلدای انتظار
..............
تو آن خورشید زرپوشی، در این شب های یلدایی/
تو ای پیداترین پنهان، همیشه عاشق مایی/
تویی سر چشمه ی جوشان احساسات طوفانی/
تو یک چشمه نه، یک رودی نه رودی، بلکه دریایی/
یقین، آکنده خواهد شد جهان از خنده های ما/
زمانی که هویدا می شوی یک روز رویایی/
بیا تا چیده باشم شاخه ای از باغ چشمانت/
بیا دلتنگمت امشب، بیا در اوج زیبایی/
شبِ این عاشقانت را اگر که اهل هر جایند/
فروزان کن به پرتوهایی از مهر اهورایی/
(فروزان کن ز پرتوهای آن چشم تماشایی)
چگونه می شود پنهان بمانی از نگاه من/
که چون خورشید پشت ابر، هم نادیده پیدایی/
اگر چه خوب می دانم سراپا عذر و تقصیرم/
نگیر از این منِ مجنون، آن چشمان لیلایی.
د.م(عاشق بیشه دراز)-29/آذر-1392
دیدگاهها
قربون قلم و قلب پاکت . واقعیت فرمودید . یک کلاس آموزش اخلاق اسلامی و نحوه انتقاد سازنده و یادآوری به طرف مقابل به ما یاد دادید.
براستی شیشه شکستن و قلب شکستن آسان ولی برعکس ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ایشاله این نصیحت های شما سرلوحه کارمان قرار بدیم.
حافظ
اگر آن ترک شیرازی بدست آرد دل ما را
به خال هندویش بخشم سمرقند و بخارا را
صایب تبریزی
اگر آن ترک شیرازی بدست آرد دل ما را
به خال هندویش بخشم سرو دست و تن و پا را
هر آنکس چیز می بخشد ز مال خویش می بخشد
نه چون حافظ که می بخشد سمرقند و بخارا را
شهریار:
اگر آن ترک شیرازی بدست آرد دل ما را
به خال هندویش بخشم تمام روح و اجزا را
هر آنکس چیز می بخشد بسان مرد می بخشد
نه چون صایب که می بخشد سرو دست و تن و پا را
سرو دست و تن و پا را به خاک گور می بخشند
نه بهر ترک شیرازی که برده جمله دلها را
دوستان خوبم بنده با بیان این مطالب خواستم تفاوتها دربیان کلمات را درنوشته ها وهمچنین در برخوردها عنوان نمایم خواهشمندم باعزت بادیگران سخن گویید ایراددیگران را حتما قبل ازانکه ارسال کنید مجددا ویرایش نماییدتا دلی شکسته نشود باسپاس فراوان....محمدع لیرضایی
بر این باورم که نسل جوان، بنده و خود شما، گذشته و تاریخ ایران زمین را قبل و بعد از اسلام، چنان بخوانند تا به بزرگی و مجد و عظمت و فرهنگ کهن ایران باستان بیشتر پی برده و بدانیم اگر ایرانیان اسلام را بهتر و راحت تر از اعراب پذیرفتند به خاطر فرهنگ بالا و غنی بود که داشتند ولی این نحوه برخورد جوانان ما را بیشتر به بیراهه می کشاند و گرنه دانستن این که خشایارشاه تا خود آتن را تصرف کرده و تا قلب اروپا رفته و اکنون دو سه تا کشور فسقلی عربی ما را تهدید می کنند فقط دل هر آدم تاریخ خونده ای را به درد می آورد پس بهتر است با لحن ملایمی جوانانمان را ارشاد کنیم تا کسی موضع متقابلی نگیرد.
باور بفرمایید از خواندن بعضی پیامها ، پشت انسان به لرزه در می آید . نسل جوان ما متاسفانه به غلط به جای تکیه بر دین مبین اسلام و نورانیت آن نمیدانم آگاهانه یا نا آگاهانه در پی زنده کردن افکار جاهلی و تکیه بر موهومات و خرافه پرستی و تکرار اباطیلی چون خشایارشاه و ... مسیر را گم کرده است . از جنابعالی که مرحوم پدرتان به معنای امروزی یک اسلام شناس واقعی بودند انتظار میرود از چاپ این گونه پیامها که مروج حس ناسیونالیستی و قومیت گرایی هستند خودداری فرمایید . توصیه بنده این است که دوستان جوان با خواندن کتابهایی نظیر خدمات متقابل اسلام و ایران بر معلومات خود بیافزایند .
بابا ول کنید این بحث رو. چرا چشم دیدن یک کلمه تمام فارسی را ندارید. حالا همه کارشناس شدن. ضمنا کلمه بارانی هم قافیه ی اهورایی رویایی و ... نیست.
همواره از اشعار زیبا وسرشار از احساستان لذت
می برم.اگر چنانچه در مصرع -فروزان کن زپرتوهایی
از مهر اهورایی-می گفتید:فروزان کن زپرتوهایی از
انوار رحمانی ،شاید مناسب تر میشد.پیروز باشید
قدر در جمع خونواده بودن رو بدونید. مثه من که سه ماهه خونواده رو ندیدم نباشید.
به سلامتی همه دانشجوها
از لطف همه دوستان سپاسگزارم
همان گونه که در شعر مشخص است شعر بر وزن مفاعیلن ... است و قبول دارم که در یکی دو مصرع خواندن شعر سنگین است و یکی دو ایراد قابل چشم پوشی که از اختیارات شاعریست وجود دارد اما اگر دوست عزیزم دقیقا اشاره به ایراد وزنی بفرماید ممنون خواهم شد. شعر همانگونه که سروده شده ارایه گردیده و واژه ها را خوانندگان عزیز میتوانند به زعم خود اصلاح کرده و بخوانند اما این گونه نقدها کلی هستند و این نقد را در مورد هر شعری میتوان گفت. واژه مهر اهورایی از پر صلابت ترین، مقدسترین و باستانی ترین واژه های فارسی اند و این ایراد را دیگر قبول ندارم. تصاویر هم انتخاب مدیر محترم سایت است.
اما در مصرع تو یک چشمه/مفاعیلن/ نه یک رودی/ مفاعیلن/نه رودی بل/مفاعیلن/که دریایی/مفاعیلن یا مصرع آخر مورد اشاره نگیر از این/مفاعیلن/من مجنو/مفاعیلن/ن آن چشما/مفاعیلن/ن لیلایی/مفاعیلن/ نحوه خواندن شعر مهم است.
در پایان ضمن سپاس محدد از همه عزیزان قابل ذکر است که بضاعت ناچیز بنده در قالب شعر قطعا دارای ایراد است و امیدوارم نواقص و ایرادات را نادیده گرفته و سخاوتمندانه ببخشید.
به امید آن روز
شعر بسیار زیبایی بود
دورد بر شاعر بزرگش
محفل آریائی تان طلائی
دل هایتان دریائی
شادی هایتان یلدائی
مبارک باد این شب اهورائی
راستی دوست عزیز عکس های ارسالی مورد تایید نبودند ؟
پاسخ:با سلام چرا خوب بودن به موقش از اونا استفاده میشه با تشکر بیگ زاده
خوشحالم که باز برگشتید! سایت به حضور دوستان بزرگواری چون شما نیاز دارد. حضورتان مایه افتخار و شعرتان سرشار از احساس و زیباییست.این نوع کارها عامه پسند است و جالب.
این شعر مث اشعار قبلی ساده، روان و نغز است و بدور از عبارت پردازی، جمله سازی مجهول. پایدار باشی و قلمت همیشه استوار!بی صبرانه منتظر حضور سبزت هستم!
چندوقتیست خبری از اشعار مبارکتان نبود، خوشحال شدم که دوباره اومدید.
از خوندن شعر زیباتون لذت بردم. خدا قوت استاد.
همواره در برابر لیلی جنون کم است
شیرین اگر تویی به خدا بیستون کم است
تنها دلیل کثرت شاعر تویی، ولی
هر قدر شعر گفته شده تا کنون، کم است
من آمدم که یک شبه شاعر شوم تو را
اما برای وصف تو، عمر قرون کم است
من آه می کشم که چه می خواهی از دلم
باور مکن کشیدن آه از درون کم است
کاری کن ای عزیز، زلیخا شود دلم
یوسف اگر تویی، جگر غرق خون کم است
همیشه محفلمان گرم فرما.
این ایراد گرفتن ها ی مضاعف، بخاطر این است که جنابعالی خسته یا کم فعالیت شوید.؟
(البته پذیرش یادآوری سازنده قابل تحسین است نه اصل موضوع تحت شعاع قراردهیم)
تا موقعی که در سید اکبر(ع) می خوابیم، همواره به نظرمان و به خاطره مان و.... ایراد می گیرند ، به گالیله وارسطو و افلاطون و غیره هم ایراد گرفتند.؟
الهی صد ساله شوی.
پاسخ:با مطالب شما کاملن موافقم.این سرا سرایی موقت و رفتنیست و اگر همه ی ما درک کنیم که عمر مفید و دوس داشتنی بیشتر از شصت سال نیست و بعد از آن باید منتظر حضرت عزراییل باشیم و آروم آروم پله های سقوط و رهایی از این دنیای سراسر مادی و ....را باید طی کنیم همه ی ما برخواهیم گشت به اون همه سادگی و مهربای و ... یا حق
پاسخ:عکسها مربوط به شبهای یلدایی بود با نظر شما موافقم و تغییر پیدا نمودن// شعر هم جناب استاد توضیح خواهند داد هر چند معتقدم از نظر وزن ایرادی ندارند ولی شاید از نظر اوا و خوانش سنگین باشد.... یا حق